GemeentenieuwsNieuwsRegionaal nieuwsWieringermeer

Inwoners kritisch over dienstverlening Hollands Kroon

Foto: Gemeente Hollands Kroon

HOLLANDS KROON – Dit blijkt uit de resultaten van de burgerpeiling die afgelopen maart gehouden is. Aan dit onderzoek hebben 716 inwoners meegedaan. Ook komt uit het onderzoek naar voren dat inwoners over het algemeen tevreden zijn over hun eigen gezondheid en dat mensen in de buurt prettig met elkaar omgaan.

Verbeterpunten

Uit de enquête blijkt verder dat de gemeente op het gebied van haar dienstverlening weliswaar voldoende scoort, maar dat in vergelijking met andere gemeenten nog verbeteringen nodig zijn. Op stellingen over de relatie inwoner en gemeente en over het onderhoud van de buitenruimte heeft Hollands Kroon gemiddeld een lagere score ontvangen dan de 64 andere gemeenten die dit onderzoek in de afgelopen drie jaar hebben laten uitvoeren.

Burgemeester Nawijn: “Dit rapport laat zien dat de inwoners van Hollands Kroon over het algemeen tevreden zijn. Vooral de kwaliteit van leven scoort hoog en dat is fijn. Er staan echter ook kritische kanttekeningen in als het gaat om de dienstverlening en de relatie tussen inwoner en gemeente. Er is dus werk aan de winkel. De eerste voorstellen daartoe zijn te zien in het collegeprogramma dat binnenkort bekend wordt gemaakt. In het afgelopen jaar is daarnaast stevig ingezet op de verbetering van onze website. Door veel feedback van gebruikers te vragen en daar direct mee aan de slag te gaan, is de tevredenheid over de website inmiddels verbeterd.”

Resultaten

De resultaten geven ons inzicht in waar we als gemeente staan ten opzichte van andere gemeenten die het onderzoek hebben laten uitvoeren. De onderzoeksresultaten worden gepubliceerd op www.waarstaatjegemeente.nl. Op deze website kunt u meerdere gegevens over onze gemeente terugvinden. Ook kunt het onderzoeksrapport hieronder downloaden.

Het onderzoek

In maart hebben 3500 inwoners een uitnodiging ontvangen om mee te doen aan dit onderzoek. Deze inwoners zijn via een aselecte steekproef gekozen. Er is als voorwaarde in de aselecte steekproef meegenomen dat een huishouden maximaal één uitnodiging kon ontvangen. Er is éénmaal een herinneringsbrief verstuurd. Het onderzoek bestond uit vragen over de leefomgeving, relatie inwoner en gemeente, gemeentelijke dienstverlening en het welzijn. Via de link in het groene kader, rechts op deze pagina, kunt u het onderzoek raadplegen.

Lees hier het volledige rapport:

Laat meer zien
Back to top button